Translate

fredag 3 juni 2011

Brukare av datadrogen.

2009 startade jag min hemsida med hjälp av min son ( han sköter den fortfarande). Men samma år lär jag mig själv att fixa en blogg, många fel och frustrationer färdig att utnämna mig till totalt ointelligent. Alltså inte helt lätt kan jag säga. Ringde många gånger till min son om råd när datorn, förlåt, jag inte fattade hur jag skulle göra. Ofta sa han " men morsan du måste LÄSA eller prova och tryck allt står där" Okej trägen vinner, men många gånger har han fått fixa när min förmåga inte räckte för att komma tillbaka eller vidare. Samtidigt försöker jag arbeta ihop ett lager till gårdsbutiken.
2010 är energin fortfarande på topp symaskinen går varm, och nya ideér sprutar fram. Till och med trädgården fick sig en duvning. Hela året, vilken känsla av tillfredsställelse! Men mer vill ha mer, börjar läsa andra bloggar. På min gamla skolkompis inrådan, skulle jag leta efter Mångmamma så hon blev dörren ut i bloggvärlden. Blodad tand!!!??? Ja, ni förstår det blev en blogg till, jag är fast!
Nu har hela våren gått, snart är det Midsommar och i år växer trädgården igen Ogräs, Ogräs överallt. Alla måsten föll pladask hur kunde det bli så här?
Datorer var ju för mig (ett fördävligt gissel för ungarna ) med 1.or, 0.or, x, coder och en massa grekiska..... Det är ju 20år sedan. Min son övertalar mig alltså att skaffa en laptop så nu sitter jag här och får inget annat gjort, ibland. Måste skärpa mig innan jag får en sittmage och ett respass av patron....
Kram alla följare som orkar läsa mina inlägg.

5 kommentarer:

Cicki sa...

;-)))

Mångmamma sa...

Kontentan av detta är med andra ord att svärmorsfågeln och jag är skyldiga att komma och rensa ogräs hos dig! :)
Skämt å sido, jag gillar att du hänger här i Blogglandia med oss andra.
Kram

Monica sa...

Vilket bra Inlägg!!!!! känner igen mig själv....lite!
Önskar Dig nu en skön helg & var rädd om dig. Kram.

Cina sa...

Hej!
Nu har jag hittat hit! Vilken fin blogg du har och vilka härliga saker du gör! Har kikat runt lite och kommer tillbaka. Helt säkert!
Ha det gott!

Le Loup sa...

Sittmage! Vilket härligt uttryck, det är nog en sådan jag håller på att utveckla :D