Translate

måndag 23 maj 2011

Ingen ordning alls!




Vem bor och lever i alla vackra och avskalade hem som visas i inredningstidningarna? Själv bor jag i ett virrvarr av möbler, prylar, böcker och tidskrifter. Farmors fars stora slagbord, mormors pelarbord, gammal pinnsoffa från 1800 tal, prydnadssaker i det oändliga......
Kan inte förmå mig att göra mig av med en enda pryl, inte nu i alla fall. Men minst en gång i månaden går jag runt och fantiserar om hur vårt hus skulle se ut om det tömdes på allt och man började om med målning, tapetsering och helt nya möbler????
Resultatet blir varje gång endast en rejäl städning som tar ett par dagar, sen har energin försvunnit för den gången. Inser att ekonomin sätter gränsen för vad jag önskar. Förresten det blev ganska fint ändå när kaoset flyttat in i skåp, lådor och förråd m. m. Börjar fundera på vad man kan måla om, nytt idékaos i mitt huvud, man kan ju förändra mycket med färg eller? Köpte färg det blev inte vitt!! Men det blev i min stil och jag är nöjd, ja för ett tag.

1 kommentar:

Cicki sa...

Snyggt. Det är samma sak här. Idéerna är hur många som helst men ekonomi och ork sätter käppar i hjulen. Jag har ett hallprojekt på G. Det blir lite i taget. Får se när det är klart.