Translate

söndag 27 februari 2011

Plusgrader!

Tänk vår! Å ja i går började dagen helt underbart, tö, uppehåll, ny beställning och snälla barn hör av sig. Jag fick en riktig energikick, gick upp till atelje´n och började leta material till en ny produkt. Men säg den lycka som varar, när jag sent om sider kom ner igen möts jag av TAKDROPP inomhus på verandan, den dj..... isen hade grävt sig in under plåten där den började smälta. Jaha bara skicka upp Patron för att skotta o hacka is. Visst jag älskar våren!
Min nyvunna energi rann i alla fall av mig, tillfälligt hoppas jag.
Hoppas ni får en bra dag i dag.
Inger

2 kommentarer:

Mångmamma sa...

Smältsnö kan ställa till med en hel del.
Vi har en smal balkong ovanför vår veranda vid ytterdörren.
När det började töa för någon månad sen (innan det rasslade ner mer vitt från himlen igen), hade vi regn under tak!
I alla fall punktvis!
Att oroa sig för sina barn kommer man nog som förälder alltid att göra, som du så riktigt påpekade!
Fortsatt trevlig helg.

Lywan sa...

Vad vårens första dag ställde till med hos mig, putsa köksfönstret, fortsätte med att plantera om de döfärdiga blommorna.
Stryka och hänga upp nya gardiner.
Det tog mig hela dagen.
Hoppas att din energi kommer tillbaka så det blir nåra nya alster i din stuga. Kanske en läderväska som ser ut som en av dina kuddar.
Ha det Lywan